Vi ville prova tysk julmat och efter lite research kom vi fram till att vi skulle äta på detta stället. 

Vi gillade den rustika känslan på lokalen.


Vi beställde från julmenyn och eftersom jag har läst att man ska äta fisk i Lübeck så valde jag såklart det.

 Stekt fisk med potatisstuvning. Maten var god men jag fick så mycket potatis så jag höll på att drunkna, så här fick man väldigt mycket mat för pengarna. 

Sen valde vi en stek med rödvinsås, kryddad med julkryddor som serverades med rödkål samt med en hemmagjord krokett (som smakade gnocchi)! Mmmmm, jättebra rätt med mycket julsmaker! 

Detta kändes verkligen som en tyskt julmiddag (talar från mina förutfattade meningar). Atmosfären, mycket mat, mycket potatis och rikligt med kött och sås! Här var servicen också utmärkt så vi gick härifrån med ett leende på läpparna:) 

Kommentera

Publiceras ej