En annan restaurang i Lübeck som hade fått bra recensioner på nätet var den här. Så vi letade och hittade ett litet Italien mitt i Lübeck :) 

Inredningen såg precis ut som på bilderna (från när jag gjorde research om vilka restauranger vi skulle äta på). Servitrisen som serverade oss var jättetrevlig, vi var verkligen förvånade över att alla i Lübeck har varit så trevliga. 

Jag valden min favoritpasta (linguini) till lunch, så min rätt var linguini med pumpa och salsiccia. 
Den var god men jag kände att jag hade kunnat gjort den lika bra själv så därför var det inte så roligt, men kul att det var med pumpa...det har jag aldrig ätit förut, men det gör jag gärna igen :) 

Sen valde vi lammkotletter som serverades med potatisbakelse och grönsaker. Lammet var stekt perfekt, medium rare och var väldigt mör. Potatisen hade kunnat vara lite roligare men helheten var bra, lammet fick nära högsta betyg och räddade potatisen! 


Kommentera

Publiceras ej